ویلسون برای روشنگری رفتار حشرات اجتماعی و سپس فهم رفتار اجتماعی سایر حیوانات ، از دسته انسان ، از جامعه شناسی و اصول تکاملی بهرهگیری کرد ، پس جامعه شناسی را به عنوان یک گویه علمی جدید تاسیس کرد. وی استدلال کرد که تمام رفتارهای حیوانی ، از جمله رفتارهای انسان ، محصول وراثت ، جنباننده های محیطی و تجارب گذشته است و آهنگ آزاد یک توهم است. وی از مبانی بیولوژیکی رفتار به عنوان "تار ژنتیک" یاد کرده است. [17]: 127–128 نقطه نظر جامعه شناسی این است که تمام رفتارهای اجتماعی حیوانات بدست قوانین اپی ژنتیکی گردانیدن می شود که توسط قوانین تکامل تدوین شده است.پاورپوینت فصل ۵ زیست شناسی دهم این نظریه و تحقیقات اثبات شده اساسی ، بحث برانگیز و تأثیرگذار است. [18]: 210ff
ویلسون استدلال کرده است که واحد برگزیدن یک ژن است ، عنصر اصلی وراثت. قصد انتخاب معمولاً فردی است که گردآور ای از ژن ها را از گونه ها خاصی حمل می کند. با توجه به به کارگیری انتخاب خویشاوندان در روشنگری رفتار حشرات eusocial ، "دیدگاه جدیدی که من ارائه می دهم این است که برگزیدن دسته جمعی در کل است ، ایده ای که نخست توسط داروین تقریباً فرموله شد." [19]
تحقیقات جامعه شناسی زیستی در آن زمان به اخص از عقیده کاربرد در مورد انسان ها بحث برانگیز بود. [20] این نظریه استدلال علمی را برای رد آموزه رایج Tabula rasa ایجاد کرد ، که معتقد است انسان بدون هیچ محتوای ذهنی ذاتی متولد می شود و عملکرد فرهنگ برای افزایش فرهنگ آدمی و کمک به بقا و موفقیت است. [21] در فصل واپسین،انجام کتاب Sociobiology ویلسون استدلال می کند که ذهن انسان به همان اندازه که توسط وراثت ژنتیکی شکل می گیرد ، به همان شکل فرهنگ است اگر نه بیشتر. ویلسون در فصل رهنمود می کند ، محدودیت هایی در میزان تأثیر عوامل اجتماعی و محیطی در تغییر رفتار انسان وجود دارد. [22]
پذیرایی
جامعه شناسی در نخست با انتقادات بنیادی مقابل شد. چندین تن از همکاران ویلسون در هاروارد ، [23] مانند ریچارد لوونتین و استیون جی گولد ، به شدت مخالف ایده های او درباره جامعه شناسی زیست بودند. گولد ، لوونتین و دیگران از گروه مطالعه جامعه شناسی زیست شناسی از منطقه بوستون در نامه ای سرگشاده "علیه" جامعه شناسی زیست شناسی "در انتقاد از" نقطه نظر جبرگرایانه ویلسون در باره جامعه انسانی و کنش انسانی "نوشتند. [24] اگرچه به اعضای گروه مطالعات جامعه شناسی شناسی نسبت داده می شود ، ولی به نظر می رسد مؤلف اصلی لوونتین است. [25] در مصاحبه ای در سال 2011 ، ویلسون گفت ، "من اعتقاد دارم گولد یک شارلاتان بود. پاورپوینت فصل پنجم زیست شناسی دهم من معتقدم که او به دنبال یک شهرت و اعتبار به عنوان یک دانشمند و مؤلف بود ، و او این کار را به طور مداوم با تحریف گفته های سایر دانشمندان و طرح استدلال های مبتنی بر بر آن تحریف. "[26]
کار مارشال سهلینز در سال 1976 با عنوان "استفاده و سو Ab استفاده از زیست شناسی" انتقادی مستقیم از نظریه های ویلسون بود. [27]
مخالفت سیاسی نیز وجود داشت. جامعه شناسی زیست بار سایر بحث در باره ماهیت و تربیت را شعله ور کرد. ویلسون به نژادپرستی ، زن ستیزی و همدردی با نژاد پرستی متهم شد. [28] در یک حادثه در نوامبر 1978 ، سخنرانی وی بدست کمیته بین المللی مبارزه با نژادپرستی ، یک گروه مقدم حزب مارکسیست کار پیشرو ، باره تاختن پیمان گرفت ، جایی که یک عضو پارچ آب بر روی راز ویلسون ریخت و شعار "ویلسون ، شما کل نمدار هستید" را سر می داد. در یک کنفرانس AAAS. [29] ویلسون بعداً از این حادثه به عنوان مایه مباهات گفت: "من معتقدم ... من در دوران امروزین تنها دانشمندی بودم که برای ایده ای باره حمله فیزیکی پیمان گرفتم." [30]
اعتراضات مسیحیان انجیلی شامل اعتراضات پل E. Rothrock در 1987 بود: "... جامعه شناسی توانایی تبدیل شدن به یک دین مونث گرایی علمی را دارد." [32] و به طور قابل توجهی کتاب را بازنویسی کرد لغایت انتقادی از نظرات ویلسون ارائه دهد. میدگلی این کتاب را به انگیزه مطالعه رفتار حیوانات ، وضوح ، فرهنگ پژوهی و حوزه دائرlopالمعارف ستایش کرد ، اما ویلسون را به دلیل سردرگمی مفهومی ، علم گرایی و انسان شناسی ژنتیک باره انتقاد گسترده پیمان داد. [33]
این کتاب و پیشباز از آن در کتاب ذهن صالح جاناتان هید ذکر شده است. [34] و در ضمن کتاب "ژن چابک" مت ریدلی.
درباره سرشت آدمی ، 1978
ویلسون در سنه 1978 در کتاب خود درباره سرشت آدمی نوشت: "حماسه تکاملی شاید بهترین افسانه ای است که تا به حال داشته ایم." استفاده ویلسون از کلمه "اسطوره" جایگاه معناداری را برای مردم در زمان جشن دریافت میراث مشترک فراهم می کند. [35] شهرت ویلسون مایه به کارگیری عبارت پهلوانی تکامل شد. [6] این کتاب در سال 1979 برنده جایزه پولیتزر شد. [36]
مورچه ها ، 1990
ویلسون ، همراه با برت هولدوبلر ، یک مطالعه سیستماتیک از مورچه ها و رفتار مورچه ها سپریدن دادند ، [37] که در نشانه دائرlopالمعارف مورچه ها در سنه 1990 به اوج خویش رسید. نظر به اینکه بسیاری از رفتارهای فداکارانه مورچه ها را می طاقت طبق علایق ژنتیکی آنها در بقای خواهران ،پاورپوینت فصل پنج زیست شناسی دهم که آنها 75 of از ژن های خود را بخش می کنند ، توضیح عدل (گرچه مورد واقعی این است که ملکه بعضی از گونه ها با آنها زوج می شوند) چندین مرد و فلذا برخی از کارگران در یک مستعمره فقط 25٪ با هم پیوسته هستند) ، ویلسون استدلال کرد برای یک توضیح جامعه شناختی برای همه رفتارهای اجتماعی بر اساس مدل
:: برچسبها:
پاورپوینت زیست شناسی دهم فصل پنج ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0